Sunday, May 10, 2009

Minggu 20 (11/5/09 -15/5/09)

Tarikh
11/5/09 (Isnin)
Kelas
6AK1
Catatan
Mengawasi kelas peperiksaan (MUET / Writing).


Tarikh 11/5/09 (Isnin)
Kelas 5S3 dan 5K2
Catatan Mengawasi kelas peperiksaan (Bahasa Melaysia 2 )


Tarikh
12/5/09 (Selasa)
Kelas
6AK3
Catatan
Mengawasi kelas peperiksaan (MUET / Reading).


Tarikh
12/5/09 (Selasa)
Kelas
6AK1
Catatan
Mengawasi kelas peperiksaan (Pengajian Am 2 ).


Tarikh 13/5/09 (Rabu)
Kelas 5K2
Catatan Mengawasi kelas peperiksaan (Sejarah 2 )


Tarikh 13/5/09 (Rabu)
Kelas 5S3 dan 5K3
Catatan Mengawasi kelas peperiksaan (Pendidikan Islam/Moral )


Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh 14/5/09 (Khamis)
Kelas6AK1 dan 6AK3
TajukUlangkaji
ObjektifMenganalisis tajuk-tajuk penting berkenaan.
Kaedah / Aktiviti
  1. Perbincangan berpandukan contoh soalan percubaan STPM tahun-tahun lepas
  2. Perbincangan contoh jawapan
  3. Membuat catatan oleh setiap pelajar
KbkkMenganalisis
Fokus soalan
Meliputi soalan Bahagian A (sejarah Malaysia).
Nilai/Unsur patriotisme
  1. Daya usaha
  2. Menghargai khazanah alam
Konsep/ Istilah Rancangan pembangunan sehingga tahun 1963 sahaja (berdasarkan silibus STPM)
RefleksiUlangkaji selesai.


Tarikh 14/5/09 (Khamis)
Kelas 5K3
Catatan Mengawasi kelas peperiksaan (Sains 2 )


Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh 15/5/09 (Jumaat)
Kelas6AK3
TajukUlangkaji
ObjektifMenganalisis tajuk-tajuk penting berkenaan.
Kaedah / Aktiviti
  1. Perbincangan berpandukan contoh soalan percubaan STPM tahun-tahun lepas
  2. Perbincangan contoh jawapan
  3. Membuat catatan oleh setiap pelajar
KbkkMenganalisis
Fokus soalan
Meliputi soalan Bahagian A (sejarah Malaysia).
Nilai/Unsur patriotismekerjasama
Konsep/ Istilah
  1. sistem kepercaayaan/agama
  2. kronologi tuntutan kemerdekaan.
RefleksiUlangkaji selesai.

Mata pelajaranSejarah 2
Tarikh15/5/09 (Jumaat)
Kelas6RK4/5
Tajuk
  1. Pengenalan format sejarah STPM
  2. Tema 1: Masyarakat Tempatan
  • Institusi pemerintahan / Sosial
Objektif
  1. menganalisis sistem beraja dan pembesar masyarakat tempatan
  2. menjelaskan hukum adat dan undang-undang yang mempengaruhi pentadbirankerajaan tradisional
Kaedah/Aktiviti
  1. kuliah
  2. sumbang saran
Kbkkmenganalisis
Nilai/ Unsur patriotismekerjasama
Konsep/Istilah golongan pemerintah dan yang diperintah
RefleksiPengajaran selesai.Pelajar membuat catatan di kertas biasa kerana masih belum mempunyai buku nota.

No comments:

Post a Comment