| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 4/5/09 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Nasionalisme Thailand |
| Objektif | Menghuraikan perkembangan nasionalisme Thailand pada zaman pemerintahan Mongkut, Chulalongkorn, Vajiravudh dan Prajadhipok. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 4/5/09 (Isnin) |
| Kelas | 5K2 dan 5S3 |
| Tajuk | Mula Bab 6: Pengukuhan negara dan bangsa Malaysia.
|
| Objektif | Menghuraikan cadangan-cadangan ke arah pembentukan Malaysia. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | Menyenaraikan |
| Nilai/Unsur patriotisme | sedia menerima pandangan orang lain/berfikiran terbuka |
| Konsep/Istilah | Gagasan Malaysia. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan cadangan-cadangan ke arah pembentukan Malaysia. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 5/5/09 (Selasa) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Tajuk | Revolusi Thailand 1932. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor tercetusnya Revolusi Thailand 1932 dan proses perkembangannya,terutama semasa pemerintahan Raja Prajadhipok. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 6/5/09 (Rabu) |
| Kelas | 5K3 |
| Tajuk | Reaksi dalam negeri terhadap pembentukan Malaysia |
| Objektif | Menjelaskan reaksi negara yang dicadangkan dalam pembentukan Malaysia iaitu Persekutuan Tanah Melayu, Singapura, Sabah, Sarawak dan Brunei. |
| Kaedah/Aktiviti | nota dan penerangan |
| Kbkk | menjelaskan |
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pengajaran berjalan lancar. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 6/5/09 (Rabu) |
| Kelas | 5K2 dan 5S3 |
| Tajuk | Faktor-faktor pembentukan Malaysia |
| Objektif | Menjelaskan faktor-faktor ekonomi, politik dan sosial yang mempengaruhi pembentukan Malaysia |
| Kaedah/Aktiviti | membuat penerangan berpandukan nota ringkas yang dicatat di papan tulis. |
| Kbkk | menjelaskan |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor ekonomi, politik dan sosial yang mempengaruhi pembentukan Malaysia |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 7/5/09 (Khamis) |
| Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
| Tajuk | Perkembangan nasionalisme Thailand selepas Revolusi 1932 hingga selepas Perang Dunia kedua. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | P&P bagi 6AK1 selesai. Bagaimanapun, pembentangan bagi kelas 6AK3 terpaksa ditunda kerana pelajar-pelajar kelas berkenaan dibenarkan balik awal pada hari ini, sebaik sahaja selesai ujian MUET. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 7/5/09 (Khamis) |
| Kelas | 5K3 |
| Tajuk | Reaksi luar negeri terhadap pembentukan Malaysia. |
| Objektif | menjelaskan tindakbalas Indonesia dan Filipina terhadap isu pembentukan Malaysia. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | P&P belum selesai kerana sebahagian masa digunakan untuk membuat ulangkaji sebagai persediaan menghadapi Peperisaan Pertengahan Semester Pertama. |
| Tarikh | 8/5/09 (Jumaat) |
| Catatan | Tiada P&P pada hari ini kerana semua pelajar mengadakan Kajian Luar Geografi di Lundu. |
RPH Minggu 19 Cikgu disemak. Teratur. Kemas kini. Menarik. Pautan berkaitan dan bermakna.Terima kasih.
ReplyDelete