| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 20/7/09 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
| Kaedah / Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Fokus soalan |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/ Istilah |
|
| Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 20/7/09 (Isnin) |
| Kelas | 5K2 dan 5S3 |
| Tajuk | Mula Bab 8: Pembangunan dan perpaduan untuk kesejahteraan.
|
| Objektif | Menyatakan matlamat, program/aktiviti pembangunan, agensi yang terlibat dan kesan. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | mengkategori |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Objektif P&P tercapai, kecuali bagi kelas 5K2 kerana mereka terlibat dalam ceramah anjuran Unit B & K sekolah. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 21/7/09 (Selasa) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
| Kaedah / Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Fokus soalan |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/ Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar mencatat maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 21/7/09 (Selasa) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema1 dan 2 |
| Kaedah / Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Fokus soalan |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/ Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar mencatat maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 21/7/09 (Selasa) |
| Kelas | 6RK4/5 |
| Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem ekonomi |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | penerangan |
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | menghargai khazanah alam |
| Konsep/Istilah | Perjanjian Bijih Timah Antarabangsa. |
| Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan faktor-faktor perkembangan dan kemerosotan harga bagi hasil komoditi utama tersebut. |
| Matapelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 22/7/09 (Rabu) |
| Kelas | 5S3 |
| Tajuk | Rancangan Pembangunan Lima Tahun Fasa 2 |
| Objektif | Menyatakan matlamat, program/aktiviti pembangunan, agensi yang terlibat dan kesan |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | mengkategori |
| Nilai/Unsur patriotisme | Berbangga sebagai rakyat Malaysia |
| Konsep | Dasar Ekonomi Baru |
| Refleksi | Objektif P&P tercapai |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 22/7/09 (Rabu) |
| Kelas | 5K2 dan 5K3 |
| Tajuk | Mula Bab 8: Pembangunan dan perpaduan untuk kesejahteraan.
|
| Objektif | Menyatakan matlamat, program/aktiviti pembangunan, agensi yang terlibat dan kesan. |
| Kaedah/Aktiviti | Pembentangan kumpulan, iaitu sambungan daripada aktiviti hari sebelum ini. |
| Kbkk | mengkategori |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | P&P selesai. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 23/7/09 (Khamis) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema1 dan 2 |
| Kaedah / Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Fokus soalan |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/ Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar mencatat maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 23/7/09 (Khamis) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 2 |
| Kaedah / Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Fokus soalan |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/ Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar mencatat maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
| Matapelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 23/7/09 (Khamis) |
| Kelas | 5K3 |
| Tajuk | Rancangan Pembangunan Lima Tahun Fasa 2 |
| Objektif | Menyatakan matlamat, program/aktiviti pembangunan, agensi yang terlibat dan kesan |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | mengkategori |
| Nilai/Unsur patriotisme | Berbangga sebagai rakyat Malaysia |
| Konsep | Dasar Ekonomi Baru |
| Refleksi | Objektif P&P tercapai |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 24/7/09 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK4/5 |
| Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem ekonomi |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | penerangan |
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | menghargai khazanah alam |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor perkembangan dan kemerosotan perusahaan getah serta membincangkan langkah-langkah mengatasi kejatuhan harga getah. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 24/7/09 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 2 |
| Kaedah / Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Fokus soalan |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/ Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar mencatat maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
No comments:
Post a Comment