Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/7/09 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
Kaedah / Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Fokus soalan |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/ Istilah |
|
Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/7/09 (Isnin) |
Kelas | 5K2 dan 5S3 |
Tajuk | Mula Bab 8: Pembangunan dan perpaduan untuk kesejahteraan.
|
Objektif | Menyatakan matlamat, program/aktiviti pembangunan, agensi yang terlibat dan kesan. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | mengkategori |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Objektif P&P tercapai, kecuali bagi kelas 5K2 kerana mereka terlibat dalam ceramah anjuran Unit B & K sekolah. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 21/7/09 (Selasa) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
Kaedah / Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Fokus soalan |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/ Istilah |
|
Refleksi | Pelajar mencatat maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 21/7/09 (Selasa) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema1 dan 2 |
Kaedah / Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Fokus soalan |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/ Istilah |
|
Refleksi | Pelajar mencatat maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 21/7/09 (Selasa) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem ekonomi |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | penerangan |
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | menghargai khazanah alam |
Konsep/Istilah | Perjanjian Bijih Timah Antarabangsa. |
Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan faktor-faktor perkembangan dan kemerosotan harga bagi hasil komoditi utama tersebut. |
Matapelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/7/09 (Rabu) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Rancangan Pembangunan Lima Tahun Fasa 2 |
Objektif | Menyatakan matlamat, program/aktiviti pembangunan, agensi yang terlibat dan kesan |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | mengkategori |
Nilai/Unsur patriotisme | Berbangga sebagai rakyat Malaysia |
Konsep | Dasar Ekonomi Baru |
Refleksi | Objektif P&P tercapai |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/7/09 (Rabu) |
Kelas | 5K2 dan 5K3 |
Tajuk | Mula Bab 8: Pembangunan dan perpaduan untuk kesejahteraan.
|
Objektif | Menyatakan matlamat, program/aktiviti pembangunan, agensi yang terlibat dan kesan. |
Kaedah/Aktiviti | Pembentangan kumpulan, iaitu sambungan daripada aktiviti hari sebelum ini. |
Kbkk | mengkategori |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P selesai. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/7/09 (Khamis) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema1 dan 2 |
Kaedah / Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Fokus soalan |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/ Istilah |
|
Refleksi | Pelajar mencatat maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/7/09 (Khamis) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 2 |
Kaedah / Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Fokus soalan |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/ Istilah |
|
Refleksi | Pelajar mencatat maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
Matapelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/7/09 (Khamis) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Rancangan Pembangunan Lima Tahun Fasa 2 |
Objektif | Menyatakan matlamat, program/aktiviti pembangunan, agensi yang terlibat dan kesan |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | mengkategori |
Nilai/Unsur patriotisme | Berbangga sebagai rakyat Malaysia |
Konsep | Dasar Ekonomi Baru |
Refleksi | Objektif P&P tercapai |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 24/7/09 (Jumaat) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk | Perubahan dan perkembangan sistem ekonomi |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | penerangan |
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | menghargai khazanah alam |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor perkembangan dan kemerosotan perusahaan getah serta membincangkan langkah-langkah mengatasi kejatuhan harga getah. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 24/7/09 (Jumaat) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 2 |
Kaedah / Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Fokus soalan |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/ Istilah |
|
Refleksi | Pelajar mencatat maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
No comments:
Post a Comment