Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 12/1/09 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi pelbagai pendapat berkenaan hukum adat yang diamalkan oleh masyarakat setempat dan menghubungkaitkannya dengan jenis amalan masyarakat tempatan dalam hukum adat di Asia |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 12/1/09 (Isnin ) |
Kelas | 5K2 dan 5S3 |
Tajuk | Perubahan sistem politik |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa perbezaan yang terdapat dalam pentadbiran di Filipina, Burma dan Indonesia sebelum dan semasa penjajahan Barat |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 13/1/09 (Selasa) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
Tajuk | Peraturan dan undang-undang di Asia Tenggara, Selatan dan Timur |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | kesetiaan kepada raja dan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti bentuk dan jenis amalan masyarakat dalam peraturan dan undang-undang di Asia. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/1/09 (Selasa ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Perubahan sistem politik |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa aspek dalampentadbiran di Filipina, Burma dan Indonesia sebelum dan semasa penjajahan Barat |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/1/09 (Rabu) |
Kelas | 5K2 dan 5S3 |
Tajuk | Perubahan sistem politik |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membandingbeza |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa ciri dalam sistem pentadbiran sebelum dan semasa penjajahan Barat di Indochina, Tanah Melayu dan Thailand. Berpandukan buku teks,mereka juga dapat menyenaraikan anggota bagi setiap negeri Selat, Bersekutu dan Tidak Bersekutu di Tanah Melayu. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/1/09 (Khamis) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Perubahan sistem politik |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membandingbeza |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa ciri dalam sistem pentadbiran sebelum dan semasa penjajahan Barat di Indochina, Tanah Melayu dan Thailand.Berpandukan buku teks,mereka juga dapat menyenaraikan anggota bagi setiap negeri Selat, Bersekutu dan Tidak Bersekutu di Tanah Melayu. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 15/1/09 (Khamis) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membuat penilaian |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan peranan pembesar dan kepentingan tanah dalam masyarakat tradisi di Asia. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 16/1/09 (Jumaat) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan ciri-ciri yang terdapat dalam pelbagai kepercayaan masyarakat. Mereka juga membuat catatan berkenaan maksud setiap konsep yang kebanyakannya tidak pernah didengar atau dibaca. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 17/1/09 (Sabtu ganti-jadual Khamis) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan ciri-ciri yang terdapat dalam pelbagai kepercayaan masyarakat. Mereka juga membuat catatan berkenaan maksud setiap konsep yang kebanyakannya tidak pernah didengar atau dibaca. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 17/1/09 (Sabtu ganti-jadual Khamis) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan aktiviti ekonomi masyarakat Asia sebelum dan semasa penjajahan Barat. Mereka juga dapat menyenaraikan ciri-ciri perbandingan antara ekonomi tradisi dan ekonomi moden/komersial. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/1/09 (Sabtu ganti-jadual Khamis) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menyatakan sebab-musabab |
Nilai/Unsur patriotisme | mempertahankan maruah dan hak |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri nasionalisme kedua-dua tahap. |
Tahniah. RPH Minggu 3 yang kemas dan teratur. RPH ini boleh menjadi contoh kepada RPH guru lain.
ReplyDelete