Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 19/1/09 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan aktiviti ekonomi masyarakat Asia sebelum dan semasa penjajahan Barat. Mereka juga dapat menyenaraikan ciri-ciri perbandingan antara ekonomi tradisi dan ekonomi moden/komersial. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/1/09 (Isnin) |
Kelas | 5K2 dan 5S3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menyatakan sebab-musabab |
Nilai/Unsur patriotisme | mempertahankan maruah dan hak |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri nasionalisme kedua-dua tahap. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/1/09 (Selasa) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
Tajuk | Dasar pintu tertutup dan pintu terbuka. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membanding beza |
Nilai/Unsur patriotisme | berusaha mengekalkan kedaulatan bangsa dan negara |
Konsep/Istilah | isolasi |
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan dasar pintu tertutup dan dasar pintu terbuka yang diamalkan di Siam, Vietnam, China dan Jepun. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/1/09 (Selasa ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Nasionalisme di Filipina , Indonesia, Indochina, Burma dan Thailand. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | mengumpul dan mengelas |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/1/09 (Rabu ) |
Kelas | 5K2 dan 5S3 |
Tajuk | Nasionalisme di Filipina ,Indonesia,Indochina, Burma dan Thailand. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | mengumpul dan mengelas |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/1/09 (Khamis) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Mula Bab 2: Nasionalisme di Malaysia sehingga Perang Dunia ke-2.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab pemimpin dan penduduk tempatan menentang British di Naning, Sabah dan Sarawak. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 22/1/09 (Khamis) |
Kelas | 6AK1 dan 6AK3 |
Tajuk | Mula Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membuat perkaitan antara ketiga-tiga konsep yang mendorong kemunculan dasar peluasan kuasa asing |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/1/09 (Jumaat) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Imperialisme Belanda di Indonesia |
Objektif | menganalisis dasar-dasar ekonomi yang diperkenalkan oleh Belanda di Indonesia dan ciri-cirinya . |
Kaedah/Aktiviti | menyusun perkembangan setiap dasar ekonomi beserta ciri-ciri dan kesan-kesannya. |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat mencirikan dasar-dasar ekonomi yang diperkenalkan oleh Belanda di Indonesia. |
Tahniah. RPH Minggu 4 yang kemas dan teratur. RPH ini boleh menjadi contoh kepada RPH guru lain.
ReplyDeleteYa, sangat baik saya suka dan ambil jd contoh
ReplyDelete