Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 16/2/09 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Peperangan Inggeris-China / Perang Candu 1 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor pencetus peperangan dan kesan-kesannya terutama Perjanjian Nangking. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 16/2/09 (Isnin) |
Kelas | 5K2 dan 5S3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 17/2/09 (Selasa) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Peperangan Inggeris-China / Perang Candu 2 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | mengaitkan tajuk ini dengan dasar tutup dan buka pintu serta Perang Candu 1 |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 17/2/09 (Selasa) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Kesan campurtangan Barat di Asia |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P selesai. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/2/09 (Rabu) |
Kelas | 5K2, 5K3 dan 5S3 |
Tajuk | Mula Bab 3: Kesedaran pembinaan Negara dan bangsa
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menjelaskan konsep |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P berjalan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/2/09 (Khamis) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Ciri-ciri negara dan bangsa |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencirikan |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri negara dan bangsa |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 19/2/09 (Khamis) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Kesan campurtangan Barat di Asia |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 19/2/09 (Khamis) |
Kelas | 6A3 |
Tajuk | Perang Jawa |
Objektif | Menghuraikan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban mempertahankan maruah bangsa dan negara. |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/2/09 (Jumaat) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Dahagi India, 1857 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | penerangan dan soal-jawab |
Kbkk | menyatakan sebab-musabab |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sebab-sebab tercetusnya dahagi dan kesan-kesannya |
No comments:
Post a Comment