| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 9/2/09 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar III |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | Menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pengajaran selesai. Pelajar dapat mengaitkan tajuk ini dengan peperangan 1 dan 2. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 9/2/09 (Isnin ) |
| Kelas | 5K2 |
| Catatan |
|
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 10/2/09 (Isnin) |
| Kelas | 5S3 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan sebab dan akibat |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep dan mengaitkannya dengan perjuangan Kaum Muda. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 11/2/09 (Selasa) |
| Kelas | 6AK3 dan 6A1 |
| Tajuk | Campurtangan British dan Perancis di Siam |
| Objektif | menganalisis ciri-ciri, sebab-sebab dan kesan-kesan campur tangan British dan Perancis di Siam. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | berdikari |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan tajuk ini dengan pelajaran semasa di tingkatan 6 Rendah. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/2/09 (Rabu) |
| Kelas | 5K2 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan sebab dan akibat |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep dan mengaitkannya dengan perjuangan Kaum Muda. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 4/2/09 (Rabu ) |
| Kelas | 5S3 dan 5K3 |
| Catatan |
|
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 12/2/09 (Khamis) |
| Kelas | 5K3 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan peranan setiap media dan membezakan perjuangan nasionalisme oleh persatuan-persatuan melayu sebelum dan semasa pendudukan Jepun. . |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 12/2/09 (Khamis) |
| Kelas | 6AK1 dan 6A3 |
| Tajuk | Peluasan kuasa Perancis di Indochina |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menyelidik sebab dan akibat. |
| Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban mempertahankan maruah dan kedaulatan negara. |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat mengkaji ciri-ciri, sebab-sebab dan kesan-kesan peluasan kuasa Perancis di Vietnam, Laos dan Kemboja. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 13/2/09 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-China / Perang Candu 1 |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan tajuk ini dengan dasar tutup dan buka pintu |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 14/2/09 (Sabtu ganti) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-China / Perang Candu 2 |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | P&P selesai |
No comments:
Post a Comment