Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/2/09 (Isnin) |
Kelas | 6A1 |
Tajuk | Perang Jawa |
Objektif | Menghuraikan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban mempertahankan maruah bangsa dan negara. |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/2/09 (Isnin) |
Kelas | 5K2 dan 5S3 |
Tajuk | Ciri-ciri negara dan bangsa |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencirikan |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan ciri-ciri negara dan bangsa secara umum dan ciri-ciri dalam Kesultanan Melayu Melaka. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 24/2/09 (Selasa) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Dahagi India, 1857 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | penerangan dan soal-jawab |
Kbkk | menyatakan sebab-musabab |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 24/2/09 (Selasa) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Gerakan Menguatkan Diri |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab gerakan ini diperkenalkan dan sebab-sebab kegagalannya. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 25/2/09 (Rabu) |
Kelas | 5K2, 5K3 dan 5S3 |
Tajuk | Undang-undang/ Warisan negeri melayu |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membandingbeza |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah | kuasa perundangan |
Refleksi | Pelajar-pelajar yang berjaya melengkapkan maklumat kelihatannya begitu seronok kerana berpeluang menulis di papan tulis, lebih-lebih lagi setelah dipuji kerana berjaya menyenaraikan jawapan yang betul, hasil rujukan daripada buku teks. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 26/2/09 (Khamis) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Sistem Jemaah Menteri di Kelantan. |
Objektif | Menghuraikan ciri-ciri Sistem Jemaah Menteri di Kelantan. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | mencirikan |
Nilai/Unsur patriotisme | muafakat membawa berkat |
Konsep/Istilah | Menteri Pengimarahan Negeri |
Refleksi | Pengajaran selesai. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 26/2/09 (Khamis) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Gerakan Menguatkan Diri |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab gerakan ini diperkenalkan dan sebab-sebab kegagalannya. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 26/2/09 (Khamis) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Gerakan Islah |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah | Islah |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab gerakan ini diperkenalkan dan sebab-sebab kegagalannya. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 27/2/09 (Jumaat) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Pemberontakan Boxer, 1900 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menghubungkait |
Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban demi menghalau penjajah. |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer. |
No comments:
Post a Comment