| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 23/2/09 (Isnin) |
| Kelas | 6A1 |
| Tajuk | Perang Jawa |
| Objektif | Menghuraikan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban mempertahankan maruah bangsa dan negara. |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 23/2/09 (Isnin) |
| Kelas | 5K2 dan 5S3 |
| Tajuk | Ciri-ciri negara dan bangsa |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | Mencirikan |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan ciri-ciri negara dan bangsa secara umum dan ciri-ciri dalam Kesultanan Melayu Melaka. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 24/2/09 (Selasa) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Dahagi India, 1857 |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | penerangan dan soal-jawab |
| Kbkk | menyatakan sebab-musabab |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 24/2/09 (Selasa) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Gerakan Menguatkan Diri |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab gerakan ini diperkenalkan dan sebab-sebab kegagalannya. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 25/2/09 (Rabu) |
| Kelas | 5K2, 5K3 dan 5S3 |
| Tajuk | Undang-undang/ Warisan negeri melayu |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | membandingbeza |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah | kuasa perundangan |
| Refleksi | Pelajar-pelajar yang berjaya melengkapkan maklumat kelihatannya begitu seronok kerana berpeluang menulis di papan tulis, lebih-lebih lagi setelah dipuji kerana berjaya menyenaraikan jawapan yang betul, hasil rujukan daripada buku teks. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 26/2/09 (Khamis) |
| Kelas | 5K3 |
| Tajuk | Sistem Jemaah Menteri di Kelantan. |
| Objektif | Menghuraikan ciri-ciri Sistem Jemaah Menteri di Kelantan. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | mencirikan |
| Nilai/Unsur patriotisme | muafakat membawa berkat |
| Konsep/Istilah | Menteri Pengimarahan Negeri |
| Refleksi | Pengajaran selesai. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 26/2/09 (Khamis) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Gerakan Menguatkan Diri |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab-sebab gerakan ini diperkenalkan dan sebab-sebab kegagalannya. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 26/2/09 (Khamis) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Gerakan Islah |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah | Islah |
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab gerakan ini diperkenalkan dan sebab-sebab kegagalannya. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 27/2/09 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Pemberontakan Boxer, 1900 |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban demi menghalau penjajah. |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer. |
No comments:
Post a Comment