Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 6/4/09 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | bersemangat setia negara. |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pengajaran berjalan lancar. Objektif yang diharapkan tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 6/4/09 (Isnin) |
Kelas | 5K2 dan 5S3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | Membuat penerangan dengan membandingkan ciri-ciri Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu (PTM) 1948 dan ciri-ciri Malayan Union 1946. |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P selesai. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 7/4/09 (Selasa) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Perkembangan nasionalisme di Burma |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan latar belakang kemunculan gerakan nasionalisme dan peranan golongan agama seperti Persatuan Belia Buddha dalam gerakan nasionalisme awal di Burma. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 7/4/09 (Selasa) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Peranan golongan Pongyi dalam gerakan nasionalisme di Burma. |
Objektif | Menghuraikan peranan golongan Pongyi dalam gerakan nasionalisme awal di Burma. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | bersemangat setia negara. |
Konsep/Istilah | Pongyi. |
Refleksi | Pembentangan tidak dapat dijalankan kerana pembentang tidak hadir. Mereka terlibat dalam aktiviti di luar sekolah. Guru mengajar seperti biasa.Mereka akan diberi tajuk lain untuk dibentangkan. Objektif P&P tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 8/4/09 (Rabu) |
Kelas | 5K2 dan 5S3 |
Tajuk | Pergerakan politik di Sabah dan Sarawak. |
Objektif | Menganalisis pergerakan politik di Sabah dan Sarawak semasa ia akan diserahkan kepada kerajaan British iaitu sejurus selepas Perang Dunia ke-2. |
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbangsaran. |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | perpaduan. |
Konsep/Istilah | Perlembagaan 1941. |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri perbandingan pergerakan politik di Sabah dan Sarawak. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 8/4/09 (Rabu) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Mula Bab 5: Pembinaan negara dan bangsa yang merdeka.
|
Objektif | Menyatakan ciri-ciri dan kepentingan Sistem Ahli |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis. |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama semua kaum asas perpaduan nasional. |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri dan kepentingan Sistem Ahli |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 9/4/09 (Khamis) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Pakatan Murni Pra-Perikatan |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membuat urutan |
Nilai/Unsur patriotisme | semangat kekitaan. |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar bekerjasama mencari maklumat berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 9/4/09 (Khamis) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Peranan Golongan Thakin dalam gerakan nasionalisme di Burma. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menghubungkait. |
Nilai/Unsur patriotisme | bersemangat setia negara. |
Konsep/Istilah | Thakin |
Refleksi | Pembentangan selesai. Bagaimanapun, keadaan di luar kelas yang agak bising kerana pelajar-pelajar sesi petang sudah berkumpul di beranda, agak mengganggu pembentangan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 9/4/09 (Khamis) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Peranan golongan Pongyi dalam gerakan nasionalisme di Burma. |
Objektif | Menghuraikan peranan golongan Pongyi dalam gerakan nasionalisme awal di Burma. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | bersemangat setia negara. |
Konsep/Istilah | Pongyi |
Refleksi | Pembentangan berjalan lancar. |
Tarikh | 10/4/09 (Jumaat) |
Catatan | Cuti umum sempena Good Friday |
Thanks for sending your updated weekly teaching plans
ReplyDelete