Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 15/6/09 (Isnin) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Perkembangan nasionalisme Thailand selepas Revolusi 1932 hingga selepas Perang Dunia kedua. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P selesai. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/6/09 (Isnin) |
Kelas | 5K2 dan 5S3 |
Tajuk | Reaksi dalam negeri terhadap pembentukan Malaysia |
Objektif | Menjelaskan reaksi negara yang dicadangkan dalam pembentukan Malaysia iaitu Persekutuan Tanah Melayu, Singapura, Sabah, Sarawak dan Brunei. |
Kaedah/Aktiviti | nota bagi setiap negara berkenaan |
Kbkk | menjelaskan |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P selesai. |
Tarikh | 16/6/09 (Selasa) |
Catatan | Tiada P&P (Guru ada temujanji perubatan/ Cuti Sakit) |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/6/09 (Rabu) |
Kelas | 5K2, 5S3 dan 5K3 |
Tajuk | Perbincangan jawapan bagi peperiksaan semester 1. |
Objektif | Menganalisis jawapan yang tepat mengikut kehendak soalan |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P selesai. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 18/6/09 (Khamis) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Perkembangan nasionalisme Thailand selepas Revolusi 1932 hingga selepas Perang Dunia kedua. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan isu berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 18/6/09 (Khamis) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Nasionalisme India |
Objektif | Menghuraikan faktor-faktor yang mencetuskan nasionalisme dan latar belakang kebangkitannya. |
Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk | menghubungkait |
Nilai/Unsur patriotisme | cinta akan bangsa dan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/6/09 (Khamis) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Reaksi luar negeri terhadap pembentukan Malaysia. |
Objektif | Menjelaskan tindakbalas Indonesia dan Filipina terhadap isu pembentukan Malaysia. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab dan akibat tindakbalas Indonesia dan Filipina terhadap isu pembentukan Malaysia. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 19/6/09 (Jumaat) |
Kelas | 6AK3 |
Tajuk | Nasionalisme India |
Objektif | menghuraikan faktor-faktor yang mencetuskan nasionalisme dan latar belakang kebangkitannya |
Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk | menghubungkait |
Nilai/Unsur patriotisme | cinta akan bangsa dan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 19/6/09 (Jumaat) |
Kelas | 6RK4/5 |
Tajuk | Latar belakang dan campurtangan Inggeris di negeri-negeri melayu |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | Kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab perubahan dasar Inggeris daripada tidak campurtangan kepada campurtangan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/6/09 (Sabtu ganti-jadual Isnin) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Perkembangan nasionalisme India |
Objektif | Menyatakan faktor-faktor timbulnya semangat nasionalisme berkaitan isu pemisahan Benggal, perkembangan nasionalisme orang Islam dan peranan Mahatma Gandhi. |
Kaedah/Aktiviti | Mengaitkan setiap isu ke dalam perkembangan nasionalisme. |
Kbkk | Menghubungkait |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghubungkait setiap faktor berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/6/09 (Sabtu ganti-jadual Isnin) |
Kelas | 5K2 dan 5S3 |
Tajuk | Reaksi luar negeri terhadap pembentukan Malaysia. |
Objektif | Menjelaskan tindakbalas Indonesia dan Filipina terhadap isu pembentukan Malaysia. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab dan akibat tindakbalas Indonesia dan Filipina terhadap isu pembentukan Malaysia. |
Try
ReplyDelete