| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 15/6/09 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Perkembangan nasionalisme Thailand selepas Revolusi 1932 hingga selepas Perang Dunia kedua. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | P&P selesai. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 15/6/09 (Isnin) |
| Kelas | 5K2 dan 5S3 |
| Tajuk | Reaksi dalam negeri terhadap pembentukan Malaysia |
| Objektif | Menjelaskan reaksi negara yang dicadangkan dalam pembentukan Malaysia iaitu Persekutuan Tanah Melayu, Singapura, Sabah, Sarawak dan Brunei. |
| Kaedah/Aktiviti | nota bagi setiap negara berkenaan |
| Kbkk | menjelaskan |
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | P&P selesai. |
| Tarikh | 16/6/09 (Selasa) |
| Catatan | Tiada P&P (Guru ada temujanji perubatan/ Cuti Sakit) |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 17/6/09 (Rabu) |
| Kelas | 5K2, 5S3 dan 5K3 |
| Tajuk | Perbincangan jawapan bagi peperiksaan semester 1. |
| Objektif | Menganalisis jawapan yang tepat mengikut kehendak soalan |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | P&P selesai. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 18/6/09 (Khamis) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Perkembangan nasionalisme Thailand selepas Revolusi 1932 hingga selepas Perang Dunia kedua. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan isu berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 18/6/09 (Khamis) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Nasionalisme India |
| Objektif | Menghuraikan faktor-faktor yang mencetuskan nasionalisme dan latar belakang kebangkitannya. |
| Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran. |
| Kbkk | menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme | cinta akan bangsa dan negara |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 18/6/09 (Khamis) |
| Kelas | 5K3 |
| Tajuk | Reaksi luar negeri terhadap pembentukan Malaysia. |
| Objektif | Menjelaskan tindakbalas Indonesia dan Filipina terhadap isu pembentukan Malaysia. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab dan akibat tindakbalas Indonesia dan Filipina terhadap isu pembentukan Malaysia. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 19/6/09 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Nasionalisme India |
| Objektif | menghuraikan faktor-faktor yang mencetuskan nasionalisme dan latar belakang kebangkitannya |
| Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran. |
| Kbkk | menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme | cinta akan bangsa dan negara |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 19/6/09 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK4/5 |
| Tajuk | Latar belakang dan campurtangan Inggeris di negeri-negeri melayu |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab perubahan dasar Inggeris daripada tidak campurtangan kepada campurtangan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 20/6/09 (Sabtu ganti-jadual Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Perkembangan nasionalisme India |
| Objektif | Menyatakan faktor-faktor timbulnya semangat nasionalisme berkaitan isu pemisahan Benggal, perkembangan nasionalisme orang Islam dan peranan Mahatma Gandhi. |
| Kaedah/Aktiviti | Mengaitkan setiap isu ke dalam perkembangan nasionalisme. |
| Kbkk | Menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghubungkait setiap faktor berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 20/6/09 (Sabtu ganti-jadual Isnin) |
| Kelas | 5K2 dan 5S3 |
| Tajuk | Reaksi luar negeri terhadap pembentukan Malaysia. |
| Objektif | Menjelaskan tindakbalas Indonesia dan Filipina terhadap isu pembentukan Malaysia. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sebab dan akibat tindakbalas Indonesia dan Filipina terhadap isu pembentukan Malaysia. |
Try
ReplyDelete