| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 13/7/09 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Hubungan serantau dan antarabangsa |
| Objektif | Menganalisis dasar dan matlamat hubungan serantau dan antarabangsa oleh setiap negara Asia selepas merdeka. |
| Kaedah/Aktiviti | sumbang saran |
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | muafakat membawa berkat |
| Konsep/Istilah | pemerintahan SCAP di Jepun |
| Refleksi | Silibus tingkatan 6 tamat. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 13/7/09 (Isnin) |
| Kelas | 5K2 dan 5S3 |
| Tajuk | Lambang-lambang negara |
| Objektif | Menjelaskan sejarah kewujudan Jata Negara, lagu dan bendera kebangsaan |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar seronok dan bersemangat menyanyikan lagu Jalur Gemilang dan Negaraku. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 14/7/09 (Selasa) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Hubungan serantau dan antarabangsa |
| Objektif | Menganalisis dasar dan matlamat hubungan serantau dan antarabangsa oleh setiap negara Asia selepas merdeka. |
| Kaedah/Aktiviti | sumbang saran |
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme | muafakat membawa berkat |
| Konsep/Istilah | pemerintahan SCAP di Jepun |
| Refleksi | Silibus tingkatan 6 tamat. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 14/7/09 (Selasa) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
| Kaedah / Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Fokus soalan |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/ Istilah |
|
| Refleksi | Ulangkaji berjalan lancar. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 14/7/09 (Selasa) |
| Kelas | 6RK4/5 |
| Tajuk | Desentralisasi / pengagihan kuasa pusat (1920-1941) |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | mengkategori |
| Nilai/Unsur patriotisme | perkongsian kuasa untuk kestabilan negara |
| Konsep/Istilah | Desentralisasi |
| Refleksi | Pembentangan berjalan lancar. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 15/7/09 (Rabu) |
| Kelas | 5K3 |
| Tajuk | Lambang-lambang negara |
| Objektif | Menjelaskan sejarah kewujudan Jata Negara, lagu dan bendera kebangsaan |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar seronok dan bersemangat menyanyikan lagu Jalur Gemilang dan Negaraku. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 15/7/09 (Rabu) |
| Kelas | 5K2 dan 5S3 |
| Tajuk | Mula Bab 8: Pembangunan dan perpaduan untuk kesejahteraan.
|
| Objektif | Menyatakan matlamat, program/aktiviti pembangunan, agensi yang terlibat dan kesan. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | mengkategori |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Perbincanngan berjalan lancar. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 16/7/09 (Khamis) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 |
| Kaedah / Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Fokus soalan |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/ Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar bekerjasama mencari maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 16/7/09 (Khamis) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 dan 2 |
| Kaedah / Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Fokus soalan |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/ Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar bekerjasama mencari maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 16/7/09 (Khamis) |
| Kelas | 5K3 |
| Tajuk | Mula Bab 8: Pembangunan dan perpaduan untuk kesejahteraan.
|
| Objektif | Menyatakan matlamat, program/aktiviti pembangunan, agensi yang terlibat dan kesan. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | mengkategori |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | P&P berjalan lancar. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 17/7/09 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK4/5 |
| Tajuk | Perubahan pentadbiran di Negeri-negeri Melayu Tidak Bersekutu, Sabah dan Sarawak. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | membandingbeza |
| Nilai/Unsur patriotisme | cinta kepada negara |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | P&P berjalan lancar. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 17/7/09 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK3 |
| Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
| Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah, Tema 1 |
| Kaedah / Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Fokus soalan |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
| Konsep/ Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar bekerjasama mencari maklumat/ jawapan bagi setiap soalan yang dikemukakan dalam kumpulan masing-masing. |
Pn, t. kasih kerana menghantar rph tepat pada masanya. Saya dapati ianya lengkap dan kemas. Saya yakin pross P&P akan berjalan dengan lancar. Kekalkan usaha baik ini.
ReplyDelete